Франчайз Hi-pos 1 година по-късно
Мениджър Бизнес развитие на еМ Студио Адвъртайзинг енд Криейтив говори за франчайз Hi-pos и неговото развитие.
Много приказки се изговориха и много текстове се написаха по повод икономическата криза. Направиха се сравнения и се доказваха твърдения, дали прилича или не на „Голямата депресия“, започнала в „Черния вторник“ на 29.10.1929 г. в САЩ.
И докато едни се бориха с кризата и прохождаха в теорията на франчайзинга, то други усилено го прилагаха на практика. Голяма част от фирмите фалираха, други се ориентираха към нови браншове, а трети приеха франчайзинга като стратегия за оцеляване.
Историята за Hi-pos.com започва преди три години, когато фирма „еМ Студио Адвъртайзинг енд Криейтив“ ООД, реализира своята концепция за интернет продажба на пълен спектър от продукти, аксесоари, оборудване и
услуги за реклама и организиране на продажбите в точката на предлагане.
Като независима агенция за маркетинг и реклама, от 2001 г. до момента, компанията върви по стъпките на успеха и превръща Hi-pos.com в лесен модел за печелене на пари. Поради големия интерес към продуктите, продавани от Hi-pos.com, фирмата решава да създаде франчайз мрежа, чрез която да продава не само по интернет, а и в търговските обекти на своите франчайз партньори. Така в края на 2008 г. е разработена концепцията за франчайзинг и от февруари 2009 г. проекта е факт.
Hi-pos.com търси амбициозни, пламенни хора с бизнес нюх, които да управляват франчайз обекта, но за съжаление все още няма действащ франчайзополучател. От многобройните запитвания, които постъпваха, кандидатите преминаваха през стандартизирана процедура за подбор, но отпадаха на един или друг етап, и до подписване на договор за франчайз не се стигна. Процедурата за придобиване на правата за франчайз на Hi-pos.com е прецизна и лесна, а експертите по франчайзинг ще ме подкрепят, че се изисква време, за опознаване на бъдещите партньори и взаимно убеждение, че са подходящи един за друг. Ето защо е несериозно да се твърди, че франчайзинга може да стартира за няколко дни или за няколко часа с идване на място и подписване на договор в петък следобяд.
Основно кандидатите ни бяха с бизнес опит (90 %), което затвърди тезата ни, че причините до момента да нямаме действащ обект на франчайз принцип, са външни и трябва да ги търсим и анализираме, без да коригираме франчайз системата и процедурите си.
За нас липсата на действащ франчайз обект се дължи на една или комплекс от следните причини:
- запитвания продиктувани от любопитство без сериозен и реален интерес;
- непознаване на материята и недостатъчна компетентност за правене на бизнес;
- надценяване на кандидатите на притежаваните от тях потенциал и умения;
- недостатъчна материална заинтересованост;
- спецификата на бранша;
- дефекти в бизнес средата в България.
В условията на икономическа криза клиентите станаха по-претенциозни и взискателни към качеството на обслужване и нивото на услугите. Голям брой малки рекламни агенции и студиа се заинтригуваха от предлаганите от Hi-pos.com продукти и направиха опит да диверсифицират дейността си като предлагат на клиентите си дизайн + продукт за реклама и често ни питаха за франчайз.
Hi-pos е гарнация за качество и сигурност за изпълнение на поетите ангажименти. Ето защо нашето предложение е:
- Първоначална такса 1 500 лв.;
- Допълнителна инвестиция 1 000 лв.;
- Първоначално зареждане за минимум 3 000 лв. без таван;
- Без месечни такси през първата година;
- Срок на договора 1 г. с опция за подновяване.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.