Ритейл Бранд
Част.2
Процес на създаване на марка на търговски обект
Или Предизвикателството на Умните търговци.
……………..
Влагайки бъдещето в основата на Вашата концепция, вие можете да градите и настоящето.
Въпросите, които задължително трябва да си зададете, за да продължите напред с изграждането на Ритейл Бранда са:
Какво решение ще предлагате на клиентите? – в днешно време търговците трябва да са на ясно, че не продават само продукти, а по-скоро предлагат решение на конкретни проблеми и потребности.
Решаването на проблеми от ежедневието на Вашите клиенти, Ви прави техен доверен приятел и партньор, така се превръщате в предпочитания магазин. В обектите ще се чувстват сигурни и ще се връщат отново и отново.
Пример:
Ежедневен проблем на съвременната работеща домакиня е липсата на време и приготвянето на семейната вечеря. Решение: квартален магазин, който предлага прясно сготвена храна и бърза каса в обекта.
И тук най-важното предстои:
КАК ще предлагате това решение?
– начинът на комуникация и представяне на решението е от основно значение за Вашата ритейл формула. Ако клиентите не забележат това, което им предлагате –Вашият магазин ще бъде извън пазара,а Ритейл Бранда ще бъде забравен, в най-близко бъдеще.
Какво искате да представлявате за клиентите си?
Каква ще бъде Вашата идентичност, какво предлагате, с какво сте по-различни от останалите, каква е Вашата добавена стойност?
Нека се върнем на примера с кварталния магазин. След навлизането на дискаунт веригите е ясно, че за седмичното пазаруване клиента ще предприеме пътуване из града, за да „улови” най-добрите цени. Но кварталните магазини са близко до ежедневието на клиентите и са част от делника им. Грешка е да се фокусират изцяло върху най-ниските възможни цени, т.к. такава политика би ги оставила без дъх. По-успешната стратегия за тях би била да предлагат много добро обслужване с акценти върху определени групи клиенти.
Разбира се не трябва да забравяме, че за да успее днес, която и да е Ритейл формула, тя трябва да измести друга, вече съществуваща. Единственият начин това да се случи е да се предложи неустоимо ценово предложение в комбинация с преживяване.
Пример:
Кварталният магазин може да предлага специални акции
„Децата пазаруват”
– всеки месец в указан ден и час децата да получат специална отстъпка на касата в магазина. Служителите са задължени ако в обекта влезе дете със списък за пазаруване да му бъде помогнато и да се възприема като специален клиент. /помислете, какво облекчение за родителите е това, каква радост за децата и какъв ще е ефекта върху емоционалните покупки./
А защо не и
„Часът на Пенсионера”
– кварталният магазин може да предложи специални продукти на уникално добри цени само в този час за пенсионери. Ефект – емоционална обвързаност, удовлетворени клиенти, които спестяват време за ходене до дискаунт веригата и свеж приток на пари за търговеца.
За да намерите вярната концепция за Вашият Ритейл Бранд е необходимо да откриете и правилната взаимовръзка между следните аспекти:
- Как клиентите ще възприемат Вашите магазини или Каква идентичност приляга на Вашия ритейл според тях?
- Каква е идентичността, която най-добре приляга на Вашата организация?
- Как организацията желае клиентите да възприемат нейните магазини?
Ако в тази триада от въпроси и техните отговори няма единомислие, сте обречена на неуспех, а от там Ритейл Бранда ще бъде с неясна идентичност.
След като сте открили правилната взаимовръзка межу горните аспекти следва изграждането на Ритейл Бранд. На схемата са представени 3-те основни етапа, в които се работи и решенията, които трябва да се вземат. Следвайки стъпките Вие ще успеете да достигнете до добре изграден Ритейл Бранд.
Много често препъни камък се явява именно етап 3 – Комуникацията. Формулирането на емоционално обвързваща марка е сериозна спънка пред голяма част от ритейлърите. Много често рационалните решения, които трябва да се вземат на 2-рия етап /селекция продуктови групи, цени, ползи за клиента, услуги, добавена стойност, персонал и т.н./ се приемат като финалната точка, след която предстоят реалните продажби. Да, възможно е продажбите да вървят, но умните търговци постъпват по друг начин. След решаването на всички въпроси на рационалния етап те правят всичко възможно да разкажат на бъдещите си клиенти какво по-различно ще намерят в обектите им. Създават история и подчиняват името на веригата, логото, визията, подредбата на магазина, фасадата и интернет страницата на общата идея.
Резултатът: Ритейл Бранда с ясна идея, разбрана от потенциалните клиенти на веригата. Пресъздадени с лекота магия на преживяването и усещане за хармония и баланс в концепцията, синхрон между визия, обслужване, продукти и услуги.
Ето как, разглеждайки Бранда като инструмент, който обвързва ритейл формулата с аудиторията, умните търговци създават дългосрочна работеща връзка организация-клиент. Обмислената комуникация клиент-магазин създава предпоставките за силен старт и стабилно бъдеще на всеки Ритейл Бранд.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Супер статия за препородажбения брандинг- отдвана не бях чел нещо подобно. Чета ви от скоро и само се каня да ви пиша и ето.. Най-сетне се наканихй :P. Успех за напред и публикувайте по често :))