Идентичност на марката част 1-ва

В 3ти брой на специализираното издание за бизнеса с бързооборотни стоки Прогресив излезе материал на рекламна агенция еМ Студио. Надявам се, че е интересен и полезен за Вас.

„Идентичността на марката, приложена в цялостната комуникационна концепция на магазина”

или

Как Вашият магазин да се превърне в добър разказвач на приказки!

Само добрият разказвач ще улови вниманието на потенциалните клиенти, и ще ги превърне във верни последователи и купувачи. Ако разкаването на Вашата история започва с въведение извън обекта, чрез рекламни спотове и визии, развръзката е именно в обекта. От преживяването в магзина зависи дали краят ще е щастлив или не. Ако очакванията му се разминават с действителността, ще премине бързо между регалите и ще излезе без покупки.

За да има щастлив край Вашата приказка и да има много продължения, Ви предстои сериозна работа.

След като има начертана ритейл концепция и сте дефинирали в детайли бранда, идва последния и най-важен етап при създаването на успешен търговски обект – трансформацията му в реалност. Сложността на този процес е предизвикана от необходимостта да се балансират творчеството с търговската реалност.

Факт е, че при подредбата на един обект участват много и различни екипи от специалисти и именно синхронизацията по между им дава отражение върху цялостния резултат. За да успеете да се справите с контрола и координацията на елементите, без да изтървете идеята и визията за цялото, е необходимо да имате изграден план, който да следвате.

Нашата малка тайна се крие в стриктното съблюдаване на следните елементи:

  • Подредбата на търговските обекти вече не е само добре подбрани продуктови групи, на добра цена и прилежно нареждане по стелажите. Днес подредбата оказва голямо влияние върху реализирания оборот в обекта. Тук трябва да се обърне внимание на двете основни направления – клиент и търговец. Нашите проучвания сочат, че клиентите купуват повече в обекти, където могат сами да определят пътя си в магазина и съответно там където купувачите са принудени да следват чужда логика те са изнервени, напрегнати и разбира се склонни да похарчат по-малко.

От гледна точка на търговеца добрата подредба реализира големи обороти, гъвкава е и успява с лекота да поеме динамиката в обемите стоки. Добрата подредба на стоките по регала, аранжирането на различните продуктови групи и добре обмислената зона за пормоции директно влияе върху покачването на продажбите в обекта.

Успешната подредба обединява – Добре обмислен Път на клиента, Превенция от крадци и Логистика.

  • Дизайн на магазина – дизайнът не е просто пренасяне на ритейл концепцията в обекта. Дизайнът създава емоция и предава послания чрез цветове, форми, материали и светлина, комбинирани с правилната селекция на мебели и оборудване за магазина. Изключително важно е да се работи в контекста на ритейл концепцията, за да се пресъздаде точното усещане и атмосфера в обекта. Именно тук се виждат уменията на дизайнерите – пресъздаването на емоция и превръщане на пазаруването в шопинг преживяване – това е изкуството, което увеличава оборотите!

Внимание! – Дизайнът днес не е самоцелно изкуство, а функция на добре структурирана ритейл концепция.

  • Графична комуникация в обекта или превръщане на магазина в марка. Целта на този процес е да приложи в действие добре дефинираната марка и да я превърне в образ на магазина. Графичната комуникация включва всички графични елементи и картинки, които говорят на клиента директно или индиректно.

Директно влияние: Графични знаци и послания вътре в обекта

Индиректно влияние: Подредба, Осветление, Дизайн на магазина, Използвани цветове и материали, Дисплеи и Визуален мърчендайзинг.

Край на първа част!

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Вашият коментар

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.