ФЛАЕР – ръководство за употреба?
Преводът от английски език на думата Flyer, Flier е: малък лист хартия с реклама или някой който пътува по въздуха.
Разпространява се на ръка, в пощенски кутии или директно под врата на дома Ви. Често можете да получите флаер на улицата или в търговските обекти. Виждате ги оставени около касите в магазините или ще ги получите на изложение или събитие.
Подходящ е за рекламиране на събитие, барове, дискотеки и нощни клубове, промоции в търговски обекти и др.
В американските учебници по маркетинг флаер се означава с думата junk advertising – т.е. реклама, която отива в боклука. От практиката всички знаем, че това си е пълната истина и няма причина да увъртаме. Разпространяването на флаери е рекламата с най-ниска цена ефективност.
А „Колко струва отпечатването на флаери?“ – Флаер А6, пълноцветен печат 62,40 лв. с ДДС/1000 бр.
Как да направите така, че Вашия флаер да бъде прочетен? Доста амбициозна задача особено, когато посланието Ви трябва да се види и запомни в рамките на 3 до 10 секунди. Ето и няколко правила за употреба:
- Какво искате да постигнете с флаера? – продажби, информираност, емоция, друго….
- Уточнете посланията – какво искате да кажете – маркетинг специалист може да Ви помогне да конкретизирате посланията.
- Характеризирайте хората, които биха се заинтересували от Вашето послание.
- Изберете точните думи и похвати – доверете се на специалист! Вашата цел е да правите бизнес, а не да разбирате от всичко. Всяка агенция, която държи на репутацията си разполага с човек за обработка на текстове.
- Изберете подходящ размер – в зависимост от информацията и хората, които ще го четат – добре е да чуете мнение и на рекламната агенция.
- Съобразете цветовете и графичните елементи или снимки с целевата аудитория – това е работа на дизайнера – да предаде Вашето послание на Вашите клиенти по начин разбираем не за Вас или за дизайнера, а за клиентите Ви !!! Запомнете това и когато Ви представят дизайнерско решение питайте – ще се хареса ли на моите бъдещи и настоящи клиенти?
- Направете 1 акцент, който да накара получателя на флаер да се зачете
- Степенувайте информацията по важност, така че клиента да не остане заблуден или неинформиран.
Как да го разпространите?
- Ако знаете кой трябва да получи флаера ще знаете и къде можете да намерите тези хора.
- Изберете момент, в който хората ще се чувстват по-благоразположени към вземането на флаер. Пример – ако раздавате флаер в супермаркет не заставайте на входа на обекта. Там клиента се адаптира към следващата си задача да пазарува и Вие ще му пречите, а Вашият флаер ще се остави някъде….
- Направете си схема за разпространение – не използвайте цялото количество в 1 канал, направете си портфейл за максимална ефективност.
Надявам се ръководството за употреба да Ви свърши работа. И помнете ако Ви изнервят всички тези подробности или пък нямате време – има агенции, на които това им е работата.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.