Увеличаване на продажбите…Как?
10 златни правила за ефективна подредба в обекта.
Идват коледните и новогодишни празници. Всяка година те носят със себе си повече настроение, повече емоция и готовност да похарчим повече пари, за да направим тези дни наистина незабравими за нас и нашите близки. Това е моментът, в който търговците украсяват празнично магазина, предлагат на клиентите си специални продукти и се надяват това да им донесе по-големи приходи. Ето и няколко съвета на специалистите с какво трябва да се съобразяват търговците, за да постигнат максимално добър резултат.
Съветът е: Създайте история и я превърнете в реалност! Ако имате изчистена концепция за продажба, ще успеете правилно да подредите обекта си, а това е равносилно на повишени ПРОДАЖБИ. За да постигнете оптимален резултат трябва да направите 2 основни стъпки:Забързани клиенти, притиснати от финансовите ограничения и сивотата на деня…Как да бъдат предизвикани към покупка? Факт е, че в днешните времена става все по-сложно да привлечем повече клиенти и да ги задържим.
- Наблюдение – необходимо е да опознаете клиентите си. Как влизат в обекта? Колко време отделят за избор? Как излизат след касите? Трябва да откриете най-активните точки в обекта и „мъртвите зони” (зоните, които често се пропускат от клиентите ви и където продуктите се продават най-малко).
- Анализ и напасване – анализирайте резултатите и направете оценка на наблюденията. Тук следва да откриете слабите места в настоящата подредбата в обекта и да напаснете промените с концепцията за продажба и продажбените цели.
И тук вече е време за действие!
Ето това са десетте златни правила за ефективна подредба в обекта.
- След като вече имате история можете да я разкажете – Изберете изразните средства и акценти, на които да наблегнете! Определете водещите и второстепенните елементи! Колкото и добра да е една концепция, когато е разказана неразбираемо – тя остава далеч от съзнанието на клиента.
- Не изпускайте цялостта – една концепция с добре подбрани изразни средства може да бъде разказвана с лекота във всяко едно кътче в обекта. Важно е да създадете хармонична и стабилна връзка между външния облик на магазина (фасада, вход, оформление и др.) и това, което се случва вътре в него (осветление, озвучение, общуване и др.). Всичко трябва да следва една и съща логика – тази на концепцията за продажба. Нищо не трябва да бъде изолирано.
- Акцентирайте върху клиента – всичко, което се прави в обекта трябва да е в унисон с поведението и желанията на клиента. Тук ще ви помогнат детайлният анализ на проведеното наблюдение и оценката на резултатите. Самоцелните подредби не вдигат продажби.
- Направете продуктите си герои – основната цел на един търговски обект е да генерира продажби. Изберете продуктовите акценти и им дайте главната роля в историята. Тези продукти трябва да са подредени и представени така, че да бъдат пожелани и купувани без допълнителни усилия.
- Създайте емоция – търговският обект трябва да е вълнуващ, заинтригуващ и запомнящ се. Ако клиента е воден от емоция при покупката ще похарчи повече отколкото е предвидил. Тук идва на помощ тематичната декорация и възможностите за промяна с основните сезони, празници или важни за клиентите ви събития.
- Търсете уникалността – бъдете различни. За да бъде предпочитан един обект трябва да има ясно разграничаване от останалите и да предлага уникалност. Във времето на ценови войни и невероятни намаления, успешна стратегия е да се добави стойност към продукта, услугата или към самия обект.
- Не подценявайте осветлението – Светлината е един от любимите ми инструменти за въздействие. Чрез осветление може да се постигне емоция, да се провокира покупка, да се предизвика усещане – без излишни думи, картинки или други изразни средства. Светлината може да моделира усещанията на клиентите и да разграничава недвусмислено зоните в търговския обект.
- Бъдете категорични – ясното и чисто послание, без излишни обяснения ще доведе до по-дълготраен ефект в съзнанието на клиента. И това правило трябва да ви води във всеки един етап на подредбата. Клиента трябва да усети цялата концепция от първия път. Втори шанс няма да имате.
- Комбинирайте усилията си с доставчиците – много е важно да работите в екип с доставчиците на оборудване, декорации, осветление и т.н. Когато се съчетаят вашата концепция за продажба с техните специализирани знания, вашият обект и клиенти ще спечелят.
- Съблюдавайте бюджета – всичко, което искате да реализирате се измерва с постигнатите резултати. Уникален дизайн и подредба на обекта. Да, но не на всяка цена. Важно е да направите подробен разчет за разходите, от който да не се отклонявате. Когато имате ясна концепция за продажба, оборудването е помощно средство. Ако използвате консултантска фирма за оформяне на подредбата – информирайте я предварително за бюджета, с който разполагате. И не забравяйте – вие искате да постигнете цели, а не да похарчите бюджет.
Дали това са вашите правила – вие сами решавате.
Желая ви успех в претворяването на духа на Коледа в един незабравим миг за Вашите клиенти и разбира се, за Вашите повишени продажби.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.