Последни публикации

Кампания, организирана изцяло от студенти!

Кампания, организирана от студенти и подкрепена от еМ Студио

„Да погледнем със сърцата си!“

Традиционното участие на eM Studio Advertising  & Creative като спонсор в годишната студентската инициатива на катедра „Маркетинг” при Икономически университет – „Път към бъдещето”, тази година ни отведе до СОУ за деца с нарушено зрение „Д-р Иван Шишманов”-гр.Варна, район Аспарухово.

В качеството си на един от спонсорите Ви каним:

Заповядайте на 03.05.2011г. от 18:00 часа на благотворителен концерт под надслов „Да погледнем със сърцата си” в помощ на СОУ за деца с нарушено зрение „Д-р Иван Шишманов”-гр.Варна, район Аспарухово. Кампанията е част от студентската инициатива на специалност „Маркетинг” при Икономически университет – „Път към бъдещето”.

Водещи на концерта ще бъдат Мими Великова и Боян Минев – студенти от ИУ-Варна.

Събитието ще се проведе в зала „Концертна” на Младежки Дом, Вход – Свободен!

Участие в концерта ще вземат децата от СОУ ДНЗ Д-р Иван Шишманов; Доброволно заявили участие студенти от ИУ-Варна и участници от Съюза на слепите в България.

Каузата има за цел да популяризира дейността на училището и да социализира децата с увреждания в България. След концерта всеки от присъстващите ще може доброволно да дари средства, които ще отидат в полза на децата и училището за подобряване на материалната база, закупуване на специализирана техника за работа на децата с множествени увреждания, както и за закупуване на материали които те ще използват в часовете си по Трудова Терапия. Също така накрая на концерта ще се проведе изложение на картини и произведения на изкуството нарисувани и изработени от учениците, които също ще бъдат продавани.

Очакваме ви за да подкрепим Нашите деца!

Организатор: Студенти от Икономически Университет-гр.Варна, спец.Маркетинг, 3-ти курс: (Надежда Георгиева, Мариана Иванова, Венета Върбанова, Адрияна Стойчева, Даниел Ангелов).

Спонсори: Всички които участват в тази благотворителна кауза, са се включили доброволно, както и всичко предоставено ни за ползване е безвъзмездно. Нашите партньори в тази кампания са: Икономически университет-гр.Варна, Катедра Маркетинг на ИУ-гр.Варна в лицето на Доц. Д-р Бистра Василева, Студентски Съвет към ИУ-гр.Варна, eM Studio Advertising & Creative, Български Червен Кръст, Община Варна.

Медийни партньори: Радио Браво, Телевизия „Черно Море”, Moreto.net

Ритейл Бранд

Част.2

Процес на създаване на марка на търговски обект

Или Предизвикателството на Умните търговци.

……………..

Влагайки бъдещето в основата на Вашата концепция, вие можете да градите и настоящето.

Въпросите, които задължително трябва да си зададете, за да продължите напред с изграждането на Ритейл Бранда са:

Какво решение ще предлагате на клиентите? – в днешно време търговците трябва да са на ясно, че не продават само продукти, а по-скоро предлагат решение на конкретни проблеми и потребности.

Решаването на проблеми от ежедневието на Вашите клиенти, Ви прави техен доверен приятел и партньор, така се превръщате в предпочитания магазин. В обектите ще се чувстват сигурни и ще се връщат отново и отново.

Пример:

Ежедневен проблем на съвременната работеща домакиня е липсата на време и приготвянето на семейната вечеря. Решение: квартален магазин, който предлага прясно сготвена храна и бърза каса в обекта.

И тук най-важното предстои:

КАК ще предлагате това решение?

– начинът на комуникация и представяне на решението е от основно значение за Вашата ритейл формула. Ако клиентите не забележат това, което им предлагате –Вашият магазин ще бъде извън пазара,а Ритейл Бранда ще бъде забравен, в най-близко бъдеще.

Какво искате да представлявате за клиентите си?

Каква ще бъде Вашата идентичност, какво предлагате, с какво сте по-различни от останалите, каква е Вашата добавена стойност?

Нека се върнем на примера с кварталния магазин. След навлизането на дискаунт веригите е ясно, че за седмичното пазаруване клиента ще предприеме пътуване из града, за да „улови” най-добрите цени. Но кварталните магазини са близко до ежедневието на клиентите и са част от делника им. Грешка е да се фокусират изцяло върху най-ниските възможни цени, т.к. такава политика би ги оставила без дъх. По-успешната стратегия за тях би била да предлагат много добро обслужване с акценти върху определени групи клиенти.

Разбира се не трябва да забравяме, че за да успее днес, която и да е Ритейл формула, тя трябва да измести друга, вече съществуваща. Единственият начин това да се случи е да се предложи неустоимо ценово предложение в комбинация с преживяване.

Пример:

Кварталният магазин може да предлага специални акции

„Децата пазаруват”

– всеки месец в указан ден и час децата да получат специална отстъпка на касата в магазина. Служителите са задължени ако в обекта влезе дете със списък за пазаруване да му бъде помогнато и да се възприема като специален клиент.  /помислете, какво облекчение за родителите е това, каква радост за децата и какъв ще е ефекта върху емоционалните покупки./

А защо не и

„Часът на Пенсионера”

– кварталният магазин може да предложи специални продукти на уникално добри цени само в този час за пенсионери. Ефект – емоционална обвързаност, удовлетворени клиенти, които спестяват време за ходене до дискаунт веригата и свеж приток на пари за търговеца.

За да намерите вярната концепция за Вашият Ритейл Бранд е необходимо да откриете и правилната взаимовръзка между следните аспекти:

  • Как клиентите ще възприемат Вашите магазини или Каква идентичност приляга на Вашия ритейл според тях?
  • Каква е идентичността, която най-добре приляга на Вашата организация?
  • Как организацията желае клиентите да възприемат нейните магазини?

Ако в тази триада от въпроси и техните отговори няма единомислие, сте обречена на неуспех, а от там Ритейл Бранда ще бъде с неясна идентичност.

След като сте открили правилната взаимовръзка межу горните аспекти следва изграждането на Ритейл Бранд. На схемата са представени 3-те основни етапа, в които се работи и решенията, които трябва да се вземат. Следвайки стъпките Вие ще успеете да достигнете до добре изграден Ритейл Бранд.

 

Много често препъни камък се явява именно  етап 3 – Комуникацията.  Формулирането на емоционално обвързваща марка е сериозна спънка пред голяма част от ритейлърите. Много често рационалните решения, които трябва да се вземат на 2-рия етап /селекция продуктови групи, цени, ползи за клиента, услуги, добавена стойност, персонал и т.н./ се приемат като финалната точка, след която предстоят реалните продажби. Да, възможно е продажбите да вървят, но умните търговци постъпват по друг начин. След решаването на всички въпроси на рационалния етап те правят всичко възможно да разкажат на бъдещите си клиенти какво по-различно ще намерят в обектите им. Създават история и подчиняват името на веригата, логото, визията, подредбата на магазина, фасадата и интернет страницата на общата идея.

Резултатът: Ритейл Бранда с ясна идея, разбрана от потенциалните клиенти на веригата. Пресъздадени с лекота магия на преживяването и усещане за хармония и баланс в концепцията,  синхрон между визия, обслужване, продукти и услуги.

 

Ето как, разглеждайки Бранда като инструмент, който обвързва ритейл формулата с аудиторията,  умните търговци създават дългосрочна работеща връзка организация-клиент. Обмислената комуникация клиент-магазин създава предпоставките за силен старт и стабилно бъдеще на всеки Ритейл Бранд.

 

Ритейл Бранд

Статия за списание Прогресив, публикувана на 12.04.2011

Статия за списание Прогресив, публикувана на 12.04.2011

еМ Студио с материал в специализираното списание за бързооборотни стоки Прогресив. Процесът на създаване на Ритейл бранд, изведен от практиката.

Част 1ва:

Процес на създаване на марка на търговски обект

Или Предизвикателството на Умните търговци.

Верига квартални магазини – няколко хитрости, за да превърнете веригата в ЛЮБИМА за клиентите и да спечелите голяма част  от техните бюджети за хранителни стоки и санитария.

От къде да започнем?

„Намираме помещения, купуваме оборудване, говорим с доставчици, наемаме персонал, измисляме име, правим табела и отваряме, ще видим как върви и после ще дооправяме….“

Умните търговци не постъпват така. Предизвикателството на новото време изисква стабилни познания и наблюдения върху тенденциите за развитие на бранша в следващите 10 години, както и върху потребителските навици. Тези познания трябва да се трансформират и да залегнат в основата на успешната формула за магазин или верига.

Наблюденията ни показват, че въпреки агресивното поведение на големите ритейл вериги, кварталните магазини имат своя потенциал ако са гъвкави, предприемчиви и използват правилната комуникация.

Пътят за оцеляване минава през задължителната трансформация на магазините в марки /брандове/. Марка не означава само красиво гръмко име и ефектно лого, а по-скоро име с уникална добавена стойност и ценности, които ще направят веригата Ви различима и надявам се Обичана. Марките предлагат доверие и помагат на клиентите да се ориентират лесно и да вземат решение. Реализацията на марката е от основно значение за бъдещия успех на ритейл формулата.

В основата на концепцията трябва задължително да залегнат бъдещите промени в потребителското поведение и изобщо в развитието на ритейл сектора. Тук ще Ви помогне познанието за тенденциите на развитие на ритейла в национален и мултинационален мащаб. Марката, която си струва да градите е марка с визия за бъдещето, защото отваряйки сега, ТЯ  трябва да се задържи на пазара следващите 5 години, а надявам се и следващите 20 години.

Влагайки бъдещето в основата, вие можете да градите и настоящето.

край на част 1ва.

Очаквай продължение….

Стажантска програма „MEDIA AGENTS“

Дорет Димитрова

Уважаеми студенти,

Колеги,

Благодаря Ви, че избрахте заедно да работим в следващите дни.

Вярвам, че ще провокирам във вас интерес към медиите. Убедена съм, че във Ваше лице ще срещна бъдещите професионалисти, които с разум и страст ще работят по време на тази стажантска програма.

Има две важни условия, за да работим успешно:

Първото: не се притеснявайте да задавате въпроси. Търсещите знание откриват нови хоризонти!

Второ: влагайте страст в работата си. Само когато работим от сърце, постигаме заведни успехи!

Днес 01.04.2011 г. поставяме началото…

Продължението следва тук.

 

Успешният стажант или защо (5 х 5) = 6

5 стъпки за добро представяне

На всеки от нас в определен етап от живота се е налагало директно или индиректно да представи себе си чрез автобиография (CV) и мотивационно писмо. Това са онези, встъпителни документи, които създават първите впечатления за личността ни и оформят нашия първоначален образ пред конкретната аудитория. Ето защо е от огромно значение CV- то и мотивационното писмо да бъдат добре написани и оформени.Факт е, че едни студенти успяват с лекота да станат стажанти или да поставят началото на успешна кариера в известни фирми и на интересни позиции, а други не. Но как го постигат? Има ли правила, които спазват? С какво са по-добри от Вас? … Следват куп въпроси, а отговорът е пред Вас и се крие в 5–те стъпки на отличника:

  1. „Който търси, той намира!“– упоритото и внимателно търсене е транплина на успелия стажант и пътя към неговата кариера. Качествената информация е неговия жокер. За него е по-важно да знае как да я използва или към кого да се обърнете за помощ, от колкото да губи време в лутане. Той действа гъвкаво и системно, прави необходимите сравнения и върви напред.
  2. „Като по мярка!“ – преди да направи своя избор и да вземе окончателно решение, отличникът, внимателно се запознава с фирмата и хората, които стоят зад нея. Той мисли върху това дали ще си пасне с тях и дали тяхната стажантска програма е неговата програма. Той е на ясно, че трябва да бъде в синхрон с хората, с които ще работи, тъй като им предстои да бъдат част от един екип. Отличникът сериозно е претеглил своите качества и възможности през призмата на ангажиментите, които му предстои да поеме за в бъдеще.
  3. „Как да почукате за да Ви се отвори?“ – когато за първи път Ви предстои да се свържете с фирмата, която предлага стаж, Вие трябва да сте на ясно с нейните изисквания и процедури на кандидатстване. Неуспешните кандидатури са онези, които не покриват критериите за допустимост и общите правила за   кандидатстване. Ако запитването Ви е структурирано и подредено, това означава, че сте на ясно със себе си и имате необходимата кариерна ориентация. Избягвайте колебливостта и гледайте на нещата, сякаш вече се случват, а не че предстоят. Не забравяйте, че лицето, което ви преглежда кандидатурата е експерт в областта и неговата работа е да отсее добрите и сериозните от несериозните кандидатури.
  4. Вашето CV е като документ за самоличност – много е важно информацията, която посочвате да отговаря на действителността, имайки предвид факта, че прилагате и актуална снимка. Всичко, което сте написали трябва да се идентифицира с Вас, затова следвайте стриктно хронологията на представяне на информацията като бъдете искрени, честни и открити. Това не е разказ по картника, а официален документ.
  5. Мотивационното писмо е Вашата визитна картичка – напишете своето мотивационно писмо в унисон с автобиографията. Не допускайте противоречия или разминаване. Пишете този документ лично и без да ползвате готови клишета. Помнете, че не сте на изпит и не е нужно да преписвате. Бъдете себе си, а когато не сте сигурни, използвайте прости и обикновени думи и изрази, тъй като професионалния жаргон и технически издържания стил рядко впечатляват четящия. Избягвайте объркването поради тяхната употребата. Имайте предвид, че обикновеният и ясен изказ е за предпочитане. Приемете писането на мотивационното писмо като едно предизвикателство, а не като досадна задача или бюрокращина.

И за да Ви бъдем максимално полезни, Ви предлагам 5–съвета за успешно написано мотивационно писмо:

  1. Уловете вниманието на четящия и го задръжте. Той трябва да Ви запомни, независимо, че ще прочете още 10 писма през деня.
  2. Бъдете позитивни, не употребявайте изрази като „би могло“, „може би“, „би трябвало“ и други подобни, а ги заменете с „ЩЕ“. Ако Вие не сте уверени и отсрещната страна няма да Ви повярва.
  3. Изразявайте се разбираемо и конкретно, издържано граматически, без правописни грешки, независимо, че не сте на матура по български език и литуратура. Основната информация трябва да може да се види дори с бегъл поглед.
  4. Обосновете своята мотивация за стаж като бъдете реалистични и пишете онова, което може да се докаже с фактите от Вашето CV. Не е необходимо да се хвалите или надценявате. Поднасяйте информацията с кратки изречения, за да не задавите четящият.
  5. Насърчете реакцията на ответната страна като внушите доверие и сигурност, като подчертаете своите силни страни и ги подкрепите с биографични данни – притежавани сертификати, грамоти, референции и др. Те ще превърнат Вашето мотивационно писмо в атрактивен формат и запомнящ се кандидат!

И на края, вярвайте в своя успех!